עוד מיתוסים בנושא השיער

מאז ומעולם השיער היה חלק חשוב ביותר במראה האדם הן לנשים והן לגברים, השיער מוסיף מראה גברי/נשי יותר, צעיר יותר ויפה יותר.

לא פלא, אם כן, שסביב השיער קיימת תעשיה אדירה שמגלגלת מיליארדי דולרים ואם רק נפתח אינטרנט נמצא בו אלפי הצעות/המלצות לשיער בריא וחזק יותר ולכן רובנו מתפתים לכל דבר ובלבד שהרכוש היקר הזה שלנו לא ייפגע. הרבה אנשים תופסים טרמפ על עובדה זה ומוכרים לנו מוצרים שאין בהם כל יעילות, ולכן אנחנו כאן רוצים לדווח על כמה מיתוסים – חלקם חדשים וחלקם ישנים כדי לעשות סדר בנושא.

בין אם אתם סובלים מתופעה של נשירת שיער נשים או נשירת שיער גברית, לפני הכל כדי להבדיל בין המלצה נכונה לבין מיתוס. יש לעשות זאת ע"י הליכה לרופא עור ולשמוע ממנו על הטיפול הנכון ביותר ולא לשמוע בעצת ספרים או מכונים שונים שחסרים את הידע הרפואי.

  • יש מיתוס שאומר שיש לסרק את השיער מספר רב של פעמים ביום כדי לנקותו ולעודד זרימה – הרבה טוענים שמכשירים למיניהם מגבירים את זרימת הדם וכתוצאה מכך יש צמיחה. עובדה זו אינה נכונה כי הגברת זרימת הדם אינה משפיעה על צמיחת השיער, ובנוסף, סירוק רב מדי עלול לגרום למשיכה ממושכת של השיער שיכולה להביא לנזק ולנשירה.
  • יש שאומרים שצריך לסרק את השיער בעודו רטוב – זה אפשרי אבל יש להקפיד על מסרק עם שיניים נפרדות זו מזו (כלומר לא צפופות מאד) כי כאשר השיער רטוב עלולים לשבור אותו ולכן עדיף לסרק את השיער בעודו לח.
  • יש ששמים בירה על השיער ויושבים בשמש כדי להבהירו – זה נכון שלבירה יש שעורה שמגעה בשמש גורם להבהרה אבל למרות זאת לא מומלץ היות וגורם לשיער להתייבש ואז יותר שובר אותו.
  • תספורת מעודדת צמיחה ומעבה את השיער – השיער בסמוך לעור תמיד עבה יותר מאשר בקצוות ולכן חושבים שלאחר גילוח השיער הוא נעשה חזק יותר אך זה כלל לא נכון – השיער צומח מהשורש שנמצא מתחת לעור ואין לו כל השפעה לגילוח או תספורת.
  • יש הטוענים כי אם תולשים שיערה לבנה יוצאות במקומה יותר שערות לבנות – שיער לבן הינו תהליך גנטי טבעי ומופיע באופן איטי בד"כ החל מסביבות גיל 40 (לעיתים גם בגיל צעיר יותר) – אם תולשים שערה לוקח לה 3-5 חודשים כדי לצמוח מחדש, אחרי 6 חודשים השיער שנתלש חזר לאותו מצב כמו שהיה לפני ומכיוון שעברו עוד 6 חודשים צמחו כבר שערות לבנות נוספות כתוצאה מהתהליך הטבעי, אך אין קשר לתלישת השערה.
  • מרכך פוגע  בשיער – רוב מרככי השיער מכילים פנטנול, חומצות אמיניות וחלבונים. כל החומרים האלה דוקא משפיעים לטובה על השיער, לא גורמים כל נזק ונותנים מראה בריא יותר.
  • חומרים לשיער כמו צבע, ג'ל, חימר ועוד יכולים לגרום נשירה – היום התעשיה מציעה כל מיני גימיקים כדי למכור את המוצרים, כמו: צבע בלי אמוניה, שמפו בלי מלחים וכו'. כל זה לא נכון – תמיד היו לשמפויים מלחים ולא נשר השיער אבל תמיד שמפו ללא מלחים עולה יותר. צבעים יכולים לפגוע בשיער מבחינת איכות אך לא גורמים לנשירה.
  • חפיפה גורמת נשירה – לכל בן אדם נורמלי נופלות עד 100 שערות ביום, מתוכם כ-30 במהלך היום ועוד כ-70 רק מתנתקות מהקרקפת אך נשארות על הראש באמצעות חשמל סטטי ונושרות סופית בזמן החפיפה בהעדר אותו חשמל סטטי ולכן נדמה כאילו החפיפה הינה הסיבה. כדי לבדוק אם אכן יש נשירה בשיער מומלץ לחפוף את השיער כדי לנקותו מהשיער שכבר התנתק, ללכת לישון עם שיער פזור ולבדוק למחרת על הכרית את מספר השערות שנותרו עליה – אם יש יותר מ-6 שערות מומלץ לפנות לרופא עור.
  • מייבש שיער / פן – מומלץ להמנע מהחלקות שיער אך אין מניעה להשתמש בפן אפילו כל יום, אך להרחיקו כ- 15 ס"מ מהקרקפת בזמן הפעולה.

מלאו פרטיכם עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

הצטרפו אלינו בפייסבוק

טופיק – לטיפול בדלילות שיער