השתלת שיער בשיטת FUE

השתלת שיער בשיטת FUE – הכירו את השיטה שלא משאירה צלקות

השתלת שיער בשיטת FUE הינה שיטה חדשה יחסית בתחום השתלות השיער, ההולכת ותופסת תאוצה רבה בקרב גברים הסובלים מקרחת או מתופעת נשירת שיער היות והיא לא משאירה כל סימן ולא נדרש חיתוך בעור, כלומר אינה משאירה צלקת.

לדוגמה– ויין רוני השחקן של מנצ'סטר יונייטד עשה השתלה בשיטה זו וזכה להד תקשורתי נרחב בעקבותיה. לויין רוני היו מפרצים גדולים, לאחר שעבר השתלה בשיטת FUE האריך את השיער וכעת נהנה משיער מלא וטבעי.

כיצד מתבצעת השתלת שיער בשיטת FUE

לצורך ההשתלה בשיטת FUE נדרש המטופל לגלח את השיער באזור התורם (Donor site) למצב של 1 מ"מ כדי שניתן יהיה להוציא את השתל עם השורש במלואו. ההשתלה נעשית בהרדמה מקומית באמצעות דקירות קטנות ע"י מחט עדינה מאד שמונעת כאב ומתחילים בהוצאת השתלים כשהמטופל שוכב על הבטן או על הצד.

השתלים מוצאים מהאזור התורם באמצעות מכשיר מחורר בקוטר של 0.7-0.9 מ"מ ויש להחדירו בזוית הנכונה כדי להוציא את השתל בשלמותו ? שתל יכול להכיל 1, 2, 3 או 4 שערות. את השתלים מוציאים עם רווחים בין שתל לשתל כדי לא לגרום לקרחות באיזור התורם.

השתלים נספרים אחד אחד כפי שנקבע במהלך הייעוץ והמטופל מתהפך על גבו להמשך התהליך של הכנסת השתלים במקום המתקרח. יש לציין שבעקבות לקיחת השתלים מהאזור התורם נותרים פצעים קטנים מאד שהופכים לגלדים אולם תוך 3-4 ימים הם מחלימים ולא נותר כל סימן.

ההבדל בין השתלה בשיטת FUE ו- FUT

השתלת שיער בשיטת ה- FUE הינה ההתפתחות "האבולוציונית" של השתלת שיער בשיטת ה- FUT. בשיטת FUT מוציאים רצועת עור שלמה (פוליקולריות) עם זקיקי השיער שבתוכה, מפרידים אותם באמצעות מיקרוסקופ ושותלים אותם בנקבים שמבצע הרופא באזור ההתקרחות. בשיטת ה- FUE מוציאים את זקיקי השיערה באופן פרטני (אחד אחד) ולכן לא נשארת צלקת. הכנסת השתלים בשיטת FUE זהה בדיוק להכנסת השתלים בשיטת FUT וגם התוצאה הסופית זהה.

יתרונות וחסרונות בהשתלת שיער בשיטת FUE

יתרונות:

  • אינה משאירה כל סימן (צלקת) באזור התורם מה שמאפשר למטופל לבחור ללכת עם שיער קצר או ארוך.
  • ההחלמה המהירה יותר היות ולא נדרשת פעולה כירורגית ע" חיתוך בסכין, מה שמקצר את זמן ההחלמה .
  • השתלת שיער בשיטת FUE אינה מלווה בכאבים מאחר ואין חיתוך ואין תפרים.

חסרונות:

  • לצורך השתלת שיער בשיטת FUE המטופל נדרש לגלח את שערו כדי שהוצאת הזקיקים תעשה בקלות.
  • זמן הטיפול בשיטה זו עלול להתארך מאד. לדוגמה, נטילת 1000 שתלים עשויה להמשך בין 5-6 שעות והמקסימום שניתן להשתיל ביום אחד הוא 2000 שתלים שיכולים לארוך גם כ-10 שעות.
  • חסרון אחרון הינו העלות הגבוהה בשל מורכבות הטיפול ואורכו.

ד"ר גינזבורג מבצע השתלת שיער בשיטת FUE למעלה מ- 11 שנים במיומנות רבה , וכן מרצה בכנסים בינ"ל ומלמד רופאי עור רבים מכול העולם את שיטת השתלת שיער FUE. כיום ניתן לומר שסוג השתלה זה צובר פופולריות גוברת בקרב שיטות השתלת שיער לגברים, כאשר  כ- 50% מההשתלות המתבצעות בקליניקה הן בשיטה זו, היות ושיטה זו נותנת למטופל את אפשרות הבחירה האם ללכת עם שיער קצר מאחור או ארוך.

מלאו פרטיכם עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

הצטרפו אלינו בפייסבוק

טופיק – לטיפול בדלילות שיער