נשירת שיער אצל גברים

גברים רבים סובלים מבעיית התקרחות ונשירת שיער. החל משנות העשרים לחייהם מתחילים גברים רבים לגלות נשירה מוגברת של שיער ראשם, כאשר למעלה מחמישים אחוז מהגברים יסבלו מהתופעה מגיל 40. ראוי לציין כי תופעת נשירת שיער גברים לרוב נגרמת כתוצאה מגנטיקה, והיא מהווה תסמין מוכר וידוע להתקרחות זכרית טיפוסית הנקראת בעגה המקצועית אלופסיה אנדרוגנטית.
נשירה של שיער הראש עלולה להעיד על מחלות ובעיות פיזיות או נפשיות, לכן חשוב לאבחן את הבעיה כדי לשלול בעיות רפואיות קשות, ועל מנת לספק למטופל מענה יעיל ואפקטיבי.

כיום נשירת שיער נשים וגברים הפכה לתופעה נפוצה. הנשירה עלולה לגרום לדימוי עצמי נמוך, לפגיעה בביטחון העצמי ולחרדה. אמנם כיום ניתן לראות גברים רבים שאינם חוששים להפגין קרחת מלאה, אך רוב הגברים, בדיוק כמו נשים, מעוניינים בקרקפת עשירה בשיער בריא ומלא.

סיבות לנשירת שיער אצל גברים

ישנם גורמים רבים העלולים להביא לנשירת שיער אצל גברים, יש להבדיל בין נשירה פתאומית לקבועה, ובהתאם לאבחון המקצועי ניתן לספק מענה יעיל לגבר. הגורם העיקרי לנשירה אצל גברים הוא גנטיקה, לרוב מתחילים לראות שיער דליל באזורים שונים בקרקפת, וניתן להבחין בשיערות שנשרו בלילה על הכרית בבוקר.

כמו כן, גורמים נוספים לנשירת שיער גברים הם טראומה לגוף כתוצאה ממחלה קשה, תאונה, ניתוח מורכב וכדומה. בנוסף, הנשירה עלולה להתחיל בעקבות תזונה לקויה, דיאטה קיצונית, מחלות, טיפול תרופתי, מצוקה נפשית כמו מתח וחרדה וסיבות נוספות.

אבחון מקצועי של נשירת שיער גברים

אבחון מקצועי מאפשר לדעת מהו הגורם או הגורמים לנשירת שיער אצל גברים. האבחון חשוב כדי לאתר את הסיבה העיקרית ולהתאים למטופל טיפול יעיל ואפקטיבי לעצירת הנשירה, ובמקרים מסוימים גם לחידוש צמיחת השיער במקומות דלילים. כאמור, יש מקרים בהם המטופל יאובחן כסובל מבעיית נשירת שיער קבועה הנגרמת לרוב בגלל גנטיקה וגיל או בגלל מחלה כרונית, במקרים אחרים הרופא המטפל יכול לאבחן נשירת שיער פתאומית הנגרמת לרוב כתוצאה מטראומה לגוף, ממצוקה נפשית, דיאטה קיצונית ועוד.

ראוי לציין כי גם הגיל משחק תפקיד ראשי כאחד הגורמים לשיער דליל ולנשירתו מקרקפת ראשם של גברים. בגילאי עשרים עלולים גברים לסבול מנשירה מוגברת בגלל הגנטיקה, הנשירה גורמת לשיער דליל ולאחר מכן להתקרחות חלקית או מלאה כבר בגיל צעיר. למעלה ממחצית הגברים בגילאי 40 ומעלה מתחילים לסבול מנשירה של השיער, הבעיה עלולה להחריף עם הזמן ולגרום בהמשך להתקרחות. חשוב לזכור כי מעל גיל 40 מתחילים שינויים הורמונליים בגופו של הגבר מאחר ומפתחים רגישות להורמון DHT הגורם לצמיחת שיער דק יותר, ולכן ניתן לראות שיער דליל יותר בקרקפת.

טיפול בנשירת שיער אצל גברים

עוד בטרם פונים לאבחון מקצועי אצל רופא עור בגלל נשירת שיער אפשר לבצע בדיקה פשוטה ומהירה בבית. כאשר קמים בבוקר יש להסתכל על הכרית, אם מגלים למעלה משש שיערות על הכרית הרי סובלים מבעיית נשירת שיער ומומלץ לפנות לרופא עור בהקדם.

אבחון הבעיה על ידי רופא עור מתחיל בשליחת המטופל לעבור בדיקת דם. מעבר לכך, הרופא קורא בעיון את הגיליון הרפואי ההיסטורי של המטופל, בוחן האם גם אביו של המטופל ובני משפחתו סובלים מנשירת שיער והתקרחות, ובהתאם לממצאי האבחון ימליץ על שיטת הטיפול.

בין הטיפולים המומלצים להידלדלות שיער אצל גברים או נשירת שיער גברים ניתן למנות את השיטות הבאות:

• מינוקסידיל- תכשיר ללא מרשם רופא המסייע למניעת נשירה אצל גברים, לחיזוק השיער ולעידוד צמיחת השיער מחדש. מומלץ לעקוב אחרי המינון שהרופא קובע ולהקפיד על הטיפול כדי לראות תוצאות.
• פרופסיה- תרופה יעילה המחייבת מרשם רופא ומסייעת למניעת המשך הנשירה באמצעות עצירת הליך ייצור DHT. הטיפול הוכח כבטוח ויעיל ונטילת התרופה מסייעת למניעת נשירת שיער בשיעור הצלחה מרשים של כ- 90%, בעוד 65% מהמטופלים נהנים גם מחידוש צמיחת השיער.
• דוטסטריד- תרופה המיועדת לגברים הסובלים מערמונית מוגדלת, לתרופה תופעת לוואי הגורמת למניעת נשירת שיער גברים, התרופה עדיין לא מאושרת ע"י משרד הבריאות    והצמחה כמו פרופסיה.
טופיק– תכשיר קוסמטי המכיל סיבים אורגניים של קרטין ופרוטאין. יש לפזר את הסיבים על השיער ואלה נתפסים באמצעות חשמל סטטי לשיער הקיים, ומעניקים נפח ומראה אסתטי מרשים.
• פאה או תוספת שיער- גברים הסובלים מבעיית שיער דליל ומנשירת שיער מהירה יכולים להסתיר את הבעיה בעזרת התאמת פאות או תוספות שיער לכיסוי האזור הדליל.
• השתלת שיער- השתלת שיער בשיטת FUE או FUT מתאימה כאשר כל שיטות הטיפול האחרות לא הצליחו. כיום יש טכניקות חדשות להשתלת שיער ללא צלקות המעניקות מראה טבעי ומרשים.

לסיכום, נשירת שיער גברים היא תופעה מוכרת ושכיחה, באמצעות אבחון מקצועי לגילוי הגורמים לבעיה יכול הרופא להציע מגוון טיפולים יעילים, ולהשיג תוצאות אסתטיות מרשימות המסייעות לגבר המתמודד עם הנשירה והשיער הדליל.

מלאו פרטיכם עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

הצטרפו אלינו בפייסבוק

טופיק – לטיפול בדלילות שיער