- היירלוס - https://hairloss.co.il -

טיפוח שיער ומראהו

טיפוח השיער ומראהו

פרמננט, סיכות וגומיות – טיפול פרמננט והברשה מסיבית פוגעים בשיער עדין הנשבר בקלות (בעיקר בגיל המעבר). יתרה מזאת, רצוי להימנע משימוש בסיכות ובגומיות הגורמות למתיחתו. אם מעוניינים בכל זאת למתוח את השיער, מומלץ להניח את היד מעל השורשים כדי להימנע ממתיחת יתר.

מסכות ריכוך – מומלץ לטפל במסכת ריכוך כדי לשוות מראה רענן יותר לצבע השיער. בטיפול זה מעסים את השיער עם המסכה, עוטפים אותו במגבת למשך עשר דקות ולאחר מכן שוטפים היטב.

פן – שימוש בפן חם בעוצמה חזקה ובצמוד לקרקפת עלול לפגום בשיער, על כן מומלץ להשתמש בפן במרחק-מה מן השיער ולהימנע מקירובו לקרקפת.

ג'ל – השימוש בג'ל אינו מומלץ, כיוון שהוא עלול לסתום את הנקבוביות, ובכך לפגוע בשיער. עדיף השימוש בקרם לחות או במוס.

קצות השיער – כדי לשמור על חוזקו של השיער רצוי להקפיד לגזור אותו באופן קבוע כאשר קצותיו מתפצלים.

טיפול בנשירת שיער ובסבוריאה – ספר בעל ניסיון יכול להפחית מצב של סבוריאה (פעילות יתר של בלוטות החלב) או תופעות אחרות בשיער. הוא אף יכול להמליץ על סוגי שמפו ומסכות הטובים לשיער. כמו כן ישנם מכונים המטפלים בסבוריאה, בקשקשים ובאיזון השיער באמצעות טיפולים מקומיים בקרקפת, עיסויים וחפיפות. אולם ישנם מכונים שונים המבטיחים הפסקת נשירה או צמיחת שיער דרך הטיפול בסבוריאה. ממכונים אלה יש להיזהר, כיוון שהטיפולים בסבוריאה אינם יכולים לפתור את בעיית נשירת השיער. במקרה של נשירת שיער משמעותית או ממושכת והידלדלות השיער – יש לפנות לרופא עור, ולא למכונים השונים.

לפתרון מיידי ומהיר לשיער דליל, קראו על תכשיר טופיק

גורמים חיצוניים המשפיעים על השיער

גורמים חיצוניים שונים כגון עבודה אינטנסיבית, מתחים, מחסור בשינה ועישון יתר, עלולים להשפיע לרעה על השיער. אפילו אלכוהול יכול להשפיע על תהליך חילוף החומרים, ולשינויים אלה נודעת השפעה שלילית על השיער. השיער בנוי מקרטין ומורכב מחומצות אמינו (חלבונים) הקשורות ביניהן בגשרים של סולפור (גופרית). חומצות אמינו כמו ציסטאין וארגינין חשובות מאוד לסינתזה של הקרטין. חסר של אחת מן החומצות הללו עלול לגרום נשירה רצינית.

משום כך חשוב לשמור על תזונה מאוזנת הכוללת חלבונים מן הצומח ומן החי, שומנים מן הצומח, ויטמינים ומינרלים.

מאכלים המכילים ויטמינים

מאכלים המכילים מינרלים

גורמים חיצוניים נוספים העלולים להשפיע על השיער

ישנן נשירות הנובעות מפגיעה חיצונית בשיער שיש לנו יכולות להתמודד איתן. אלה הגורמים החיצוניים לתופעות נשירת שיער אצל נשים וגם אצל גברים:

מידע שימושי

נשירת שיער אצל גברים

מניעת נשירת שיער

סיבות לנשירת שיער