- היירלוס - https://hairloss.co.il -

נשירת שיער נשים

נשירת שיער אצל נשים צעירות ומבוגרות הפכה לתופעה שכיחה בימינו, העלולה לגרום לדימוי עצמי ירוד, לפגיעה בביטחון העצמי ולבעיות נוספות. כמו לכל תופעה שכיחה גם לזו כבר קיימות מספר תרופות סבתא ותכשירים כימיקלים שונים, שמבטיחים טיפול הולם, אך לפני שרצים לחפש טיפול, חשוב להבין שיש מגוון סוגים של נשירת שיער נשים ויש להבין את הסיבות לנשירה לפני שמחפשים פתרון. לכן, כאשר נשים מבחינות בנשירה מוגברת של השיער, עליהן לפנות לגורם מקצועי לאבחון מקור התופעה ולקבלת טיפול יעיל ואפקטיבי.

נשירת שיער אצל נשים – הסוגים השונים

כאמור לתופעת נשירת שיער נשים סיבות רבות. היום ניתן לראות גם לא מעט מקרי נשירת שיער אצל נשים צעירות. כך לדוגמה נשים רבות סובלות מנשירה מוגברת של השיער לאחר לידה, אחרות סובלות מהבעיה כתוצאה משינויים הורמונליים, יש נשים הסובלות מנשירה מוגברת בגלל גנטיקה ואחרות סובלות מהבעיה כתוצאה מגורמים כמו טראומה לגוף, סטרס, תזונה לקויה, דיאטות קיצוניות, מחלות ותרופות. אגב, נשים המושכות לאחור את השיער ומהדקות אותו עם גומייה (קוקו) עלולות לגרום לנזק לשיער ראשן, כך גם נשים המרבות בצביעת השיער וחמצונו, מאחר ופעולות אלה מחלישות את זקיקי השיער ועם הזמן השיער הופך לדק ודליל יותר.

כדאי לדעת כי גם בעיות בעור הקרקפת עלולות לגרום לנשירה מוגברת של השיער, לכן בעת אבחון מקצועי בוחנים את הקרקפת לגילוי סיבות מקומיות להיווצרות הבעיה כמו אדמומית בעור, קשקשים ופטריות העלולות לגרום למניעת צמיחת שיער ולדילולו.

נשירת שיער אצל נשים לאחר לידה נחשבת לתופעה שכיחה והיא עלולה לגרום למתח נפשי אצל האם הטרייה, למצוקה, ולירידה בביטחון העצמי. הסיבות לנשירה של השיער לאחר לידה הן לרוב בגלל שינויים הורמונליים בגופה של האם או כתוצאה ממתח נפשי בתקופת ההריון ובמהלך הלידה וההנקה, תזונה לקויה, חוסרים בוויטמינים ומינרלים הנחוצים לשיער בריא ותקין, ובמקרים מסוימים הסיבה לנשירה היא כתוצאה מניסיונה של האם לחזור למשקל גופה בעזרת "דיאטת כסאח".

נשירת שיער על רקע הורמונלי וגנטי יכולה להתחיל כבר בגיל צעיר. עם זאת, סימני נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר ניתנים לזיהוי בקלות יותר בעיקר בגלל שינויים הורמונליים בגוף והתחזקות השפעה ההורמון הגברי הגורם לנשירה חריפה של השיער ולמראה של שיער דליל ודק.

כאשר מאבחנים נשירת שיער פתאומית הסיבות העיקריות לתופעה הן טראומה לגוף בגלל ניתוח, מחלה קשה או תאונה, טיפול תרופתי שאחת מתופעות הלוואי שלו היא נשירה של השיער, מתח נפשי, דיכאון, חרדות וכדומה.

נשירת שיער אצל נשים – דרכי אבחון

נשים המגלות בבוקר, לאחר שינה, למעלה מ- 8 שיערות המונחות על הכרית, חייבות לפנות לגורם מקצועי כדי לאבחן את הגורמים לנשירת השיער. אין להזניח את הטיפול מאחר ונשירת השיער יכולה להעיד על תסמינים של בעיה רפואית אחרת, לכן נהוג לשלוח את הנשים לבדיקות דם ושתן. בהתאם לממצאים ולבדיקה קפדנית של עור הקרקפת ניתן להציע למטופלת טיפול יעיל המביא לתוצאות משביעות רצון.

במהלך האבחון הרופא שואל את המטופל שאלות לגבי מצבה הנפשי והבריאותי, בוחן את הרקע ההיסטורי כדי לגלות האם בנות משפחה נוספות סובלות מתופעת שיער דליל, נשירה כרונית והתקרחות, ובוחן את עור הקרקפת כדי לגלות האם יש בעיה מקומית הגורמת לתופעה.

בהתאם לממצאי האבחון ימליץ הרופא המטפל על שיטות יעילות למניעת נשירת שיער ולחידוש הצמיחה. יש מגוון פתרונות חדשניים ומתקדמים המסייעים למנוע את המשך הנשירה של השיער, חלק מהטיפולים מחייבם מרשם רופא, טיפולים אחרים הם קוסמטיים ונעשים באמצעות תכשירים שונים. כמו כן, במקרים מסוימים ימליץ הרופא על טיפול באמצעות השתלת שיער או תוספות שיער, רכישת פאות ופתרונות נוספים.

טיפול בנשירת שיער נשים

אין לתופעת נשירת שיער נשים טיפול אחד קבועטיפול הנשירת שיער נשים יכול לבוא בצורה של השתלת שיער, אך ישנם דרכים נוספות לטפל בבעיה כמו טיפול תרופתי, קוסמטי ואפילו טבעי. להלן מספר טיפולים יעילים לנשירת שיער אצל נשים:

טיפול תרופתי

בהתאם להמלצת הרופא המטפל ניתן לבחור בטיפול תרופתי באמצעות מינוקסידיל או תרופות המכילות חומרים אנטי אנדרוגנים. מינקוסידיל נחשב לטיפול יעיל המביא לתוצאות משביעות רצון, בעוד טיפולים אנדו אנדרוגנים יומלצו לרוב לנשים אחרי גיל המעבר ולנשים הלוקחות גלולות נגד הריון.

טיפול קוסמטי

הרופא יכול להמליץ על טיפולים קוסמטיים נגד נשירת שיער אצל נשים, בין היתר אבקת טופיק המכילה סיבים המתחברים לשיער הקיים באמצעות חשמל סטטי, הדבקת תוספות שיער, שזירת צמות לשיער הקיים, וקיימת אופציה לבחירת פאה לכיסוי יעיל של האזורים הדלילים בקרקפת.

טיפולים נוספים

אפשרות נוספת לטיפול היא כאמור באמצעות השתלת שיער, טיפול יעיל ואיכותי המתאים בעיקר לנשים שניסו שיטות טיפול אחרות ללא הצלחה. כיום יש שיטות חדשניות להשתלת שיער, ללא צלקות ולקבלת מראה טבעי מושלם.

לסיכום בעיקר במקרים של נשירת שיער אצל נשים, חשוב קודם לאבחן את הסיבה לנשירה. במידה ומאבחנים כי נגרמת כתוצאה מתזונה לקויה, ימליץ הרופא המטפל על תפריט מאוזן ובריא יותר הכולל תוספי תזונה עשירים בוויטמינים ומינרלים הנחוצים לצמיחה תקינה של השיער, וכן עבור מניעת נשירת שיער. גם בעת אבחון אנמיה וגם בעת נשירת שיער נשים בגלל מחלות וטיפול תרופתי, יכול הרופא להמליץ על טיפולים יעילים, וחשוב להקשיב להמלצותיו ולא להזניח את הבעיה מאחר ואז יהיה קשה יותר למצוא לה טיפול אפקטיבי.