- היירלוס - https://hairloss.co.il -

התקרחות ממחלות

הקשר בין תופעות נשירת שיער והתקרחות למחלות

זקיקי השיער בראש נמצאים בעור הקרקפת ולכן אדם הסובל ממחלות עור מסוימות עשוי לסבול מפגיעה בעור, שתוביל גם לפגיעה משמעותית בזקיקי השיער. בעקבות המחלה והפגיעה בזקיקי השיער בעור הקרקפת עלול האדם לסבול מתופעה של נשירת שיער, התופעה עשויה במקרים מסוימים להוביל גם לבעיית התקרחות.

ישנם מספר זיהומי עור שכיחים בקרקפת כמו פטרת של הקרקפת וסבוריאה בקרקפת הגורמים לנשירת שיער מוגברת המובילה גם להתקרחות, גם פסוריאזיס בעור הקרקפת המאופיין בכתמים אדומים עם קשקשים בגוון לבן עלול לגרום במקרים מסוימים לתופעת קרחת אזורית. כדאי לדעת כי באמצעות אבחון מקצועי ניתן לטפל בתסמיני הבעיה ולסייע למטופל להחלים ממחלת העור או הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל, למנוע נשירת שיער והתקרחות ובמקרים מסוימים ובמידת הצורך משלבים גם טיפולים אסתטיים נוספים תוך תיאום צפיות עם המטופל.

כיצד מאבחנים את הבעיה ממנה סובל המטופל?

כאמור, יש מספר מחלות שכיחות העשויות לגרום לנשירת שיער מוגברת ולתופעת ההתקרחות. הבעיות לא קורת רק אצל גברים. נשירת שיער נשים היא תופעה הגורמת למטרד רב ופוגעת באיכות החיים ובדימוי העצמי של כולם. לפיכך, יש לפנות למומחה למחלות עור ושיער על מנת לאבחן במקצועיות את תסמיני הבעיה ולגלות האם ומאיזה מחלת עור או מחלה אחרת סובל המטופל ואיזה טיפול נכון יש להתאים עבורו.
האבחון כולל שאלון רפואי, בדיקת רקע היסטורי, אבחון בעיות העשויות להיגרם כתוצאה מגנטיקה, בדיקות דם ומעבדה, לרבות בדיקה מיקרוסקופית מקיפה של עור הקרקפת וזקיקי השיער.

סוגי מחלות העשויות לגרום לנשירת שיער והתקרחות

מגוון מחלות ובעיות רפואיות עשויות לגרום לנשירת שיער, סוגי התקרחות וקרחת, ביניהן מחלות עור כמו פסוריאזיס, פטרת של הקרקפת סבוריאה בקרקפת, מחלות חיסוניות, סרטן וטיפולי כימותרפיה, מחלות טראומתיות שונות, מחלות הפוגעות בזקיק השיער ובכושר ייצור השיער בגלל תזונה לקויה, מחלות דם הגורמות לבעיה בזרימת הדם לקרקפת ועוד. כמו כן, גם טיפולי שיער עשויים לגרום למחלות בעור הקרקפת וכתוצאה מכך להוביל לנשירת שיער ולהתקרחות.
אנשים הסובלים מפסוריאזיס עלולים לסבול מקשקשים לבנים המופיעים במצח, בעורף ומאחורי האוזניים, ללא טיפול הפסוריאזיס עשוי להתפשט לכל עור הקרקפת ולהוביל לדילול השיער, ובהמשך גם לנשירת שיער מוגברת בשל תקיפת שורשי השיער וכתוצאה מכך במקרים תיווצר קרחת אזורית.

 

סבוריאה בקרקפת היא בעיה שכיחה הנגרמת בגלל רגישות דלקתית בקרקפת, ניתן לאבחן את הבעיה יחסית בקלות בגלל הקשקשים הגדולים המופיעים על צווארון החולצה. הדלקת גורמת לייצור שומן מוגבר על ידי זקיקי השיער וכתוצאה מכך במקרים מסוימים עלול להיגרם הרס לזקיקים ונשירת שיער, כאשר האזור שנפגע לא ישוב להצמיח שיער.
פטרת בעור הקרקפת היא זיהום עור נפוץ יותר אצל ילדים הגורם לגירוד מוגבר ולקילוף העור, הפטרת תוקפת גם את שכבת העור בו נמצאים זקיקי השיער וגורמת לשבירה של הזקיק.

טיפול מומלץ

לאחר אבחון המחלה ממנה סובל המטופל יכול המומחה למחלות עור ושיער להתאים את הטיפול הנכון והמדויק ביותר. בפסוריאזיס מטפלים באמצעות שמפו נגד קשקשים, משחות שומניות המכילות גופרית, סטרואידים ותוספי מזון, בעיקר ויטמין D. יש צורך להקפיד על הטיפול על מנת למנוע חזרה של המחלה.

טיפול בסבוריאה מחייב שימוש בחומרים מיוחדים לשטיפת עור הקרקפת על מנת להפסיק את הפרשת השומן המוגברת. הטיפול בפטרת של עור הקרקפת כולל שטיפות הראש בשמפו מיוחד עם חומרים שקוטלים את הפטריות בשילוב טיפול תרופתי עם כדורים אנטיביוטיים נגד פטריות המחייבים מרשם רופא.

שירותי הקליניקה של ד"ר אלכס גינזבורג

ד"ר אלכס גינזבורג הוא מומחה מקצועי ידוע ובעל מוניטין רב באבחון ובטיפול במחלות עור ושיער. אצלנו בקליניקה אנו מציעים תמיכה וליווי מלא לכל המטופלים, השירות כולל אבחון מקצועי של מחלות הגורמות להתקרחות וטיפול יעיל ואפקטיבי בבעיות השונות. הקליניקה מסייעת למטופלים רבים ומתמחה בבעיות כמו נשירת שיער והתקרחות ובטיפולים רפואיים ואסתטיים בבעיות השונות.