תופעת ההתקרחות אצל גברים נפוצה מאד בישראל. נשירת שיער יכולה להיגרם כתוצאה מבעיה רפואית או מחסור בויטמינים שונים המוביל לאיבוד השיער עד לרמה של קרחת. איבוד השיער משפיע לא רק על המראה החיצוני אלא גם על הביטחון העצמי.
בתקופה בה אנו חיים כיום בה המתח קיים בכל פינה אותה תגובה למתח מובילה לחוסר בויטמינים, מה שמוביל לנשירת שיער. אם ננסה למצוא סיבה נוספת, הרי ניתן לשים את האצבע על תזונה לקויה. אחד הפתרונות זה טיפול בצמחי מרפא המסייע להפחתה של איבוד השיער.


נשירת שיער אצל גברים ונשים

לפני שנגיע לשיטת טיפול בנשירת שיער בדמות טיפול בצמחי מרפא, חשוב להבין מהי נשירה ומה ההבדל בין נשירה של גברים ונשירה של נשים. נשירת שיער בקרב גברים הינה נשירה אשר הגורם הוא תורשתי ואילו נשירת שיער אצל נשים יכולה להיות גם בין היתר כתוצאה מהורמון גברי אשר מצוי אצל הנשים ומוביל לנשירת שיער בעיקר מעל למצח.

הערה: יש לציין כי כל טיפול למניעת נשירת שיער בעזרת צמחי מרפא אינו נבדק מחקרית ומדעית ומהווה רפואה משלימה.

טיפול בצמחי מרפא- כיצד לבחור מומחים?

בשנים האחרונות, לצד פתרונות של ניתוחים עבור גברים ונשים המאבדים את השיער, ניתן למצוא טיפול בצמחי מרפא. על מנת להיעזר בצמחים, חשוב מאד למצוא מטפלים איכותיים כאלה שיש להם ניסיון ויתאימו עבורכם את הצמח המתאים. בשל העובדה כי הרפואה המשלימה נחשבת לפופולרית במיוחד, ניתן למצוא כיום לא מעט בעלי מקצוע אשר מתיימרים להציג את עצמם כמומחים, אך בפועל זה ממש לא כך.
אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם נופלים בין הכיסאות בניסיון למצוא את המומחים בתחום, חשוב מאד להביא בחשבון מספר פרמטרים:
• ניסיון: כאשר זה נוגע לשיער שלכם, הייתם רוצים להפקיד את הטיפול בידי מומחים כאלה שיש להם ניסיון של שנים רבות בתחום.

• מומחיות: טיפול בגברים ונשים הסובלים מנשירת שיער מתפתח ומשתנה כל הזמן ולכן חשוב מאד לבחור מומחים אשר לא נשארים מאחור אלא נמצאים עם היד על הדופק ויכולים לבחור עבורכם את הצמחים המתאימים.

• תחקיר: בעת הגעה לטיפול הכולל צמחי מרפא, אותו מטפל צריך לדעת לחקור אתכם ולדלות מכם מידע אשר יסייע לו להרכיב תכנית טיפול מתאימה עבורכם.

אילו צמחים מסייעים בטיפול בהתקרחות?

אם עד עכשיו עסקנו בחשיבות של בחירת מומחים כעת נעבור לשאלה המרכזית. האם טיפול בצמחי מרפא יכול לסייע במניעת התקרחות גברית או התקרחות נשית? בתשובה לשאלה ניתן למצוא מספר צמחי מרפא המסייעים בכך:
• ג'ינסג: מדובר בצמח בעל פופולריות רבה בסין הידוע כמרפא מחלות. מדובר בצמח המסייע לטיפול של נשירת שיער.

• גוטו קולה: מדובר באחד הצמחים המומלצים ביותר לנשירת שיער. מדובר בצמח היעיל במיוחד נגד התקרחות בקרב גברים.

• פוטי: הצמח הינו אחד הצמחים הנחשבים ביותר. בשנים האחרונות צמח זה נחשב לפופולרי במיוחד בקרב רבים הנלחמים בהתקרחות.

לקריאה על תופעות התקרחות נוספות:

נשירת שיער נשים

נשירת שיער גברים

נשירת שיער אצל ילדים

השתלת שיער.

איך למנוע נשירת שיער