נשירת שיער הינה תופעה לא נעימה אשר קורית לנשים, גברים וצעירים. אנשים שסובלים מנשירה עלולים לסבול מירידה בביטחון העצמי שכן השיער מהווה חלק משמעותי מהמראה החיצוני שלנו. אז לפני שרצים לעשות השתלת שיער, כדאי לדעת איך למנוע נשירת שיער. כדי לסייע לאנשים שסובלים מנשירה התפתחו מגוון טיפולים ושיטות. בין הטיפולים השונים אשר כוללים שימוש בתרופות, הקפדה על תזונה נכונה וכו' ניתן להיעזר גם בטיפולים במכונים. באמצעות טיפולי אסתטיקה ניתן לגרום לשיער להיראות טבעי ומלא יותר. במאמר זה נציג שלושה טיפולים אסתטיים שעשויים לשפר את מראה השיער.

נא להכיר- מסרק או קסדת לייזר

טיפול אסתטיקה חדיש יכול להתבצע באמצעות מסרק לייזר או קסדת לייזר. במשך שנים היה הלייזר שיטת טיפול בנשירת שיער קוסמטית – באמצעותו קימת אפשרות שהמכשיר יעודד את צמיחת השיער וימנע התקרחות. החידוש של מסרק הלייזר הוא שניתן להשתמש בו בלי להגיע למכוני יופי כך שאפשר לטפל בנשירת השיער באופן פרטי בבית. בעת הטיפול מעביר המסרק קרני לייזר אל הנקודות בהן השיער נשר וכנראה שיכול לעודד את השיער לצמוח. יש לציין כי מסרק הלייזר קיבל אישור ממנהל התרופות האמריקאי, מה שאומר שהמכשיר אינו מזיק.

כיום ניתן לרכוש מגוון מסרקי לייזר אשר עובדים על אנרגיית לייזר נמוכה, מתאימים למקרים של נשירת שיער נשים וגברים ולא גורמים לתופעות לוואי. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול- למנוע את הנשירה, לחזק את השערות ולסייע לשער חדש לצמוח יש להשקיע כ- 15 דקות בממוצע במשך 3 פעמים השבוע, כל מה שצריך לעשות זה להעביר את המסרק על הקרקפת אך לא בטוח שיעזור. בנוסף, יש גם את הקסדה או כובע לייזר שהוא יותר נוח כי אין צורך לסרק אלא רק לחבוש אותו.

טופיק- משתלב לכם בשיער

טיפול קוסמטי נוסף יכול להתבצע באמצעות שימוש בתכשיר טופיק שמורכב מסיבי שיער קטנטנים שעשויים מחומר אורגני, משתלבים בשיער וכמובן משתלבים בצבעו וגורמים לו להיראות מלא יותר. הסיבים עמידים בפני מזג אוויר קיצוני ומתאימים לנשים וגברים. המוצר אושר על ידי משרד הבריאות בארץ ורופאי העור ממליצים עליו. ניתן להסיר את הטופיק על ידי חפיפה.

פאות ותוספות שיער בהתאמה אישית

דרך נוספת לשיפור מראה השיער יכולה להתבצע באמצעות פאות או תוספות שיער אשר מתאימות לגברים ונשים. כיום ניתן להיעזר בפתרונות שונים כמו תוספות שיער אשר מתאימות לאנשים שסובלים משיער דליל ודק באזורים שונים בקרקפת. תוספות השיער מותאמות ללקוחות באופן אישי כך שהן מתאימות לאזורים בהם יש נשירה (פדחת, קודקוד וכו'), מותאמות למבנה הפנים, למבנה הראש, לעיצוב השיער ולצבע השיער. הפאות מתאימות לאנשים בעלי קרחת מלאה או לאנשים עם מעט שיער ובמידת הצורך ניתן להוסיף להן תוספות שיער. באמצעות תוספות השיער והפאות שעשויות משיער מעורב, טבעי או סינתטי ניתן לגרום לשיער להיראות מלא וטבעי. מטופלים שעוברים כימותרפיה יכולים לרכוש פאות רפואיות. פאות אלו מותאמות לכל מטופל באופן אישי ועומדות בתנאי האקלים של ישראל. את הפאות הרפואיות יש להוריד לפני השינה ולפני המקלחת כדי שהעור יתאוורר ויישאר נקי.

באמצעות הטיפולים הקוסמטיים השונים ניתן לגרום לשיער להראות יפה ומרשים. חשוב לציין כי הטיפולים שהוזכרו וטיפולים קוסמטיים אחרים משפרים את המראה של השיער אך אינם מטפלים בשורש הבעיה.